Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book develops and tests a "thermostatic" model of public opinion and policy, in which preferences for policy both drive and adjust to changes in policy. The representation of opinion in policy is central to democratic theory and everyday politics. So too is the extent to which public preferences are informed and responsive to changes in policy. The coexistence of both "public responsiveness" and "policy representation" is thus a defining characteristic of successful democratic governance, and the subject of this book. The authors examine both responsiveness and representation across a range of policy domains in the United States, the United Kingdom, and Canada. The story that emerges is one in which representative democratic government functions surprisingly well, though there are important differences in the details. Variations in public responsiveness and policy representation responsiveness are found to reflect the "salience" of the different domains and governing institutions - specifically, presidentialism (versus parliamentarism) and federalism (versus unitary government).