Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
€ 155,45
+ 310 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In recent years leading figures in a variety of fields - political, financial, medical, and organizational - have become acutely aware of the need to effectively incorporate aspects of risk into their decision-making. This book addresses a wide range of contemporary issues in decision research, such as how individuals deal with uncertainty and complexity, gender-based differences in decision-making, what determines decision performance and why people choose risky activities.

The book presents results from academic research carried out over the last twenty years. A common theme is the study of decisions made in horserace betting markets, a research medium which offers a rich insight into decision-making in general and one which enjoys particular methodological advantages over laboratory-based simulations. This set of naturalistic studies explores the variety of individual motivations for betting, how people perceive and respond to the presence of uncertainty, the challenges of complex and turbulent information and the use of heuristics as a response, how decision-making performance is affected by structural or process-related features of the decision environment, and how men and women differ in their decision behaviour.

The authors' interesting and novel findings offer a richer understanding of the psychological and economic underpinnings of betting behaviour which should inform practitioners, policymakers and regulators in an industry which is undergoing unprecedented global growth. The book is also relevant to courses covering subject areas such as financial markets, decision-making and behavioural finance.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
400
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415426282
Verschijningsdatum:
1/03/2008
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 236 mm
Gewicht:
703 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 310 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.