• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Decision-Based Design

Integrating Consumer Preferences Into Engineering Design

Wei Chen, Christopher Hoyle, Henk Jan Wassenaar
Hardcover | Engels
€ 295,45
+ 590 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Building upon the fundamental principles of decision theory, Decision-Based Design: Integrating Consumer Preferences into Engineering Design presents an analytical approach to enterprise-driven Decision-Based Design (DBD) as a rigorous framework for decision making in engineering design. Once the related fundamentals of decision theory, economic analysis, and econometrics modelling are established, the remaining chapters describe the entire process, the associated analytical techniques, and the design case studies for integrating consumer preference modeling into the enterprise-driven DBD framework.
Methods for identifying key attributes, optimal design of human appraisal experiments, data collection, data analysis, and demand model estimation are presented and illustrated using engineering design case studies. The scope of the chapters also provides:

A rigorous framework of integrating the interests from both producer and consumers in engineering design,
Analytical techniques of consumer choice modelling to forecast the impact of engineering decisions,
Methods for synthesizing business and engineering models in multidisciplinary design environments, and
Examples of effective application of Decision-Based Design supported by case studies.

No matter whether you are an engineer facing decisions in consumer related product design, an instructor or student of engineering design, or a researcher exploring the role of decision making and consumer choice modelling in design, Decision-Based Design: Integrating Consumer Preferences into Engineering Design provides a reliable reference over a range of key topics.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
358
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781447140351
Verschijningsdatum:
22/08/2012
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 231 mm
Gewicht:
635 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 590 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.