Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The question of whether political, fiscal, and administrative decentralization improves government effectiveness is hotly debated among researchers and policy makers. Decentralization, Democracy, and Development contributes to the empirical literature on decentralization and the debate on whether it is a viable and desirable state-building strategy for post-conflict countries. This book is a collection of eight papers written by nine authors who were intimately involved in the complex decentralization reform process in Sierra Leone from 2003-07. During this period, Sierra Leone's government established elected district and urban councils across the country, transferred certain responsibilities for primary services and local investment and some financial resources to the new councils, and invested heavily in building the administrative infrastructure and capacity of the local councils. Compared to most other Sub-Saharan African countries that have embarked upon decentralization, Sierra Leone's progress in building local government capacity and restructuring the fiscal system is enviable. The authors conclude that improved security and public services are possible in a decentralizing country and Sierra Leone's progress would not have been possible without significant effort at fiscal decentralization and intensive investment in local government capacity building. The most critical ingredient for this promising but fragile reform process is the dynamic leadership team in charge of promoting the new institutional framework and their persistent effort to achieve quick improvement in the local government system and public services.