Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Lucan's Bellum Ciuile has provided much difficulty for scholars in the identification of a hero, as none of the main characters of the epic, Caesar, Pompey, and Cato, fully embody the role of epic hero. I argue that a relatively minor character, Erichtho, the necromancer in book 6, is not only the hero, but also the supreme uates and, moreover, an avatar of the poet. The reader cannot help but compare the witch to not only Scaeva in book 6, but also to Vergil's Aeneas. When Erichtho interacts with Sextus Pompeius at the end of book 6, she dominates and manipulates Magnus' deplorable son masterfully. Through these interactions, it becomes clear that, in fact, Erichtho resembles the figure of the epic hero more than any other character. In addition, she creates a corpse uates through her vatic powers and gains access into the Underworld deeper than conventional oracles. Once her various important roles in the BC are understood, her infernal powers can be seen to permeate the whole of the epic as she becomes the poem's central figure.