Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The untimely deaths of Amy Winehouse (2011) and Whitney Houston (2012), and the 'resurrection' of Tupac Shakur for a performance at the Coachella music festival in April 2012, have focused the media spotlight on the relationship between popular music, fame and death. If the phrase 'sex, drugs and rock'n'roll' ever qualified a lifestyle, it has left many casualties in its wake, and with the ranks of dead musicians growing over time, so the types of death involved and the reactions to them have diversified. Conversely, as many artists who fronted the rock'n'roll revolution of the 1950s and 1960s continue to age, the idea of dying young and leaving a beautiful corpse (which gave rise, for instance, to the myth of the '27 Club') no longer carries the same resonance that it once might have done. This edited collection explores the reception of dead rock stars, 'rock' being taken in the widest sense as the artists discussed belong to the genres of rock'n'roll (Elvis Presley), disco (Donna Summer), pop and pop-rock (Michael Jackson, Whitney Houston, Amy Winehouse), punk and post-punk (GG Allin, Ian Curtis), rap (Tupac Shakur), folk (the Dutchman André Hazes) and 'world' music (Fela Kuti). When music artists die, their fellow musicians, producers, fans and the media react differently, and this book brings together their intertwining modalities of reception. The commercial impact of death on record sales, copyrights, and print media is considered, and the different justifications by living artists for being involved with the dead, through covers, sampling and tributes. The cultural representation of dead singers is investigated through obituaries, biographies and biopics, observing that posthumous fame provides coping mechanisms for fans, and consumers of popular culture more generally, to deal with the knowledge of their own mortality. Examining the contrasting ways in which male and female dead singers are portrayed in the media, the book