Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Het zijn de vroege jaren zestig. Hagar Shipley, stronteigenwijs, is de negentig gepasseerd en wil niet accepteren dat haar zoon Marvis en zijn brutale echtgenote Doris de zorg voor haar niet meer aankunnen. Koppig, furieus en met het laatste sprankje vitaliteit vecht de eloquente oude vrouw tegen de verhuizing naar een verpleeghuis. Eindstation, nu al? In haar strijd tegen de verhuizing wordt Hagar overspoeld door herinneringen – haar kindertijd, het mislukte huwelijk met de boer Brampton en het ruwe leven in Manitoba. Daar leerde ze zich nooit te laten ontmoedigen, God noch mensen om vergeving te vragen en zonder sentimentaliteit naar haar rol als vrouw in een mannenwereld te kijken. Als Marvis en Doris proberen het verpleeghuis voor haar aantrekkelijk te maken en hun druk toeneemt, neemt Hagar de benen: ze gaat met de bus naar zee. Daar kampeert ze in een vervallen visfabriek. Als er een vreemde gast als medebewoner opduikt en naar haar luistert, vertelt zij voor het eerst – soms woedend, soms droogkomisch – over de gevechten met haar ouders, haar man, haar zonen, met zichzelf.