Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
De azen van de keizer waren de ridders van de lucht. In hun dubbeldekkers streden en sneuvelden zij voor hun vaderland. Was dit beeld werkelijkheid, of was dit een romantische mythe welke in werkelijkheid overschaduwd werd door het enorme leed van de oorlog? Dit boek geeft inzicht in deze roemruchte geschiedenis.
De Duitse ontstaansgeschiedenis van de militaire luchtvaart zit bijzonder in elkaar. Enerzijds stonden Duitse avonturiers en ontdekkers aan de wieg van het Duitse luchtwapen, anderzijds werd de ontwikkeling van de luchtvaart gezien als een particuliere zaak en waren overheidsinstanties terughoudend.
Aan het begin van de twintigste eeuw werden vliegtuigen ontwikkeld en luchtvaartscholen opgericht. De Eerste Wereldoorlog van 1914-1918 betekende de geboorte van de eerste grootschalige luchtoorlog. Dankzij vliegtuigingenieurs zoals Antony Fokker hadden de Duitse jachtvliegers een technische voorsprong op de geallieerde piloten.
De eerste luchtgevechten tussen de vliegeniers onderling vonden eind 1914 al plaats. Zowel Britse, Franse als Duitse piloten gaven de vijandelijke confrontaties een ‘ridderlijk’ cachet en spraken eervol over elkaar. De luchtazen van de keizer gaat over Duitse piloten, als Ernst Udet, Oswald Boelcke, Hermann Göring, Manfred von Richthofen, Gunther Plüschow, Werner Voss en Max Immelmann die beroemd werden en in en soms zelfs nog na de Eerste Wereldoorlog furore maakten. Zij werden later aangeduid als de ‘Alte Adler’, de oude adelaars. Zij waren de eersten van een generatie.