Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La reprise de la notion freudienne de Chose a conduit Lacan a introduire, dans sa theorie du desir et du sujet, un concept radicalement nouveau: celui de l'objet A comme objet-cause du desir. Tout ce que Lacan construit a partir de deux concepts (la chose et l'objet A) engage une reinterpretation de la psychanalyse dans une perspective transcendantale. L'importance que prend, dans la meme periode de son enseignement, la reference a Kant, mais aussi a Heidegger et a Merleau-Ponty, confirme que cette orientation transcendantale doit etre entendue en un sens proprement philosophique et phenomenologique. Cela ne signifie pas seulement un usage psychanalytique de la philosophie transcendantale; cela signifie aussi, en retour, une revision du questionnement transcendantal et des concepts philosophiques qui en procedent. La philosophie doit donc prendre la mesure de l'importance de cette revision, pour comprendre en quoi le "retour a Freud" de J. Lacan a ete finalement conjugue au projet d'une traversee psychanalytique de la phenomenologie.