Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Deze toegankelijke gids stelt basisschoolleerkrachten, speciaal onderwijsleerkrachten, onderwijsassistenten, logopedisten, remedial teachers, orthopedagogen in staat te begrijpen hoe het werkgeheugen functioneert en hoe het in leersituaties ondersteund kan worden. De auteurs hebben door onderzoek aangetoond dat een zwak werkgeheugen leidt tot leerproblemen bij bijvoorbeeld kernvakken als taal en rekenen. De capaciteit van het werkgeheugen is doorslaggevend voor het leveren van goeie leerprestaties. Door het observeren van kinderen met een zwak werkgeheugen tijdens hun dagelijkse bezigheden in de klas werd duidelijk dat hun frustraties, mislukkingen en gemiste leermomenten naar voren komen als ze bezig zijn met activiteiten die het geheugen te zwaar belasten. Problemen met het werkgeheugen op school worden vaak niet opgemerkt, of worden geduid als een gebrek aan concentratie (zoals 'luistert niet' of 'snel afgeleid') of als gebrek aan motivatie ('heeft geen belangstelling'). Kinderen met een zwak werkgeheugen beginnen meestal op een goede manier aan een opdracht, maar vergeten vervolgens de belangrijke informatie die nodig is om de taak af te ronden; als er dan geen steun komt, bestaat wel de kans dat ze worden afgeleid of gaan dagdromen. Dit soort gedrag kan het directe gevolg zijn van fouten van het werkgeheugen en dat gedrag kan worden verminderd door effectief klassenmanagement. Interventie op het juiste moment kan het kind aan het werk houden. Kinderen met een zwak werkgeheugen vormen een duidelijke categorie zorgleerlingen en hebben gerichte hulp nodig om te kunnen voldoen aan de reguliere eisen in de klas. Bij onderzoek naar ontwikkelingsstoornissen op leergebieden is het vrij algemeen om problemen van het werkgeheugen te beschouwen als bijverschijnsel van een van de bekende problemen als dyslexie, taalstoornissen of ADHD. In geen van deze gevallen is een zwak werkgeheugen een criterium voor de diagnostisering, hoewel de combinatie wel vaak voorkomt. Een zwak werkgeheugen komt zeker even vaak voor als de boven genoemde stoornissen. Dit boek maakt duidelijk welke rol het werkgeheugen speelt bij leren en hoe kinderen baat kunnen hebben van het implementeren van theoretisch onderbouwde interventies en strategieën die zorgen voor een sterk raamwerk van geheugensteun.