"Als ondernemer moet je dit zeker lezen en actie ondernemen. Volg de uitleg uit hoofdstuk drie, lees de casestudies en start ermee.”
kmo-insider, april 2012
"Dit uitstekende boek zet niet alleen de belangrijkste megatrends op een rij, maar reikt tevens een methodologie aan om die komende realiteit in te schatten; of beter nog: hem te beheersen."
Peter Corijn, Vice President Procter & Gamble
Impact van tendensen
In dit baanbrekend werk geeft Frederic De Meyer via tal van voorbeelden weer hoe grote maatschappelijke tendensen soms een indirecte, onvermoede impact hebben op ondernemingen en sectoren. Het boek geeft niet alleen concrete tips over hoe u deze trends binnen uw eigen onderneming kan analyseren, maar ook hoe u ze kan gebruiken om uw strategie aan te passen, ideeën voor innovatie op te doen, de uitdagingen van uw klanten beter in te schatten en daar met veel succes op in te spelen.
Onderzoek naar megatrendsFrederic De Meyer leidde de laatste tien jaar het Europese Market Intelligence team van technologiebedrijf Cisco. Voordien vulde hij verschillende functies in als consultant en business development manager voor onderzoeksbureau IDC, pr-consultants Shandwick PLC en opleidingsorganisaties IIR en EFE.
Hij deelt zijn onderzoek naar megatrends en hun impact op
www.fredericdemeyer.com en als spreker op conferenties en seminaries
Megatrends bieden opportuniteiten tot groei, uitbreiding of overleving op lange termijn.