Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Benjamins blik hechtte zich aan Martha’s onbeweeglijke silhouet. Haar veren waren dof en pluizig, ze was kennelijk in de rui. Een heel verschil met de foto van de gestroomlijnde, trotse Martha die hij onlangs in de krant zag. Het plaatje moest jaren geleden genomen zijn, toen ze in de bloei van haar leven was.
Een museumbezoeker met een obsessie voor Botticelli, het tragische lot van een naar Nederland meegenomen dodo, de wandelaar die via graffiti boodschappen ontvangt en het aangrijpende verhaal van de trekduif. Dit zijn enkele verhalen uit het veelzijdige oeuvre van Marco Knauff, waarin door scherpe psychologische observaties bewust vragen worden opgeroepen over alles wat vanzelfsprekend lijkt.
Marco Knauff schrijft politieromans en literaire korte verhalen, die in Nederlandse en Belgische tijdschriften zijn gepubliceerd.
Met zijn verhalen won hij diverse prijzen en verscheen hij in kranten en tijdschriften. Ook werd een verhaal verfilmd en vertoond op een filmfestival. Naast zijn werk als tekstschrijver maakt Marco surrealistische schilderijen.
Uit de recensies van ‘Overal schaduwen, overal sterren’:
‘Goed geschreven, met gevoel voor taal en dialoog.’
Guido Eekhaut, thrillerauteur en winnaar Hercule Poirot Prijs
‘Er zijn korte verhalen die zo vervullend zijn in de wereld, de figuren en de gebeurtenissen die ze oproepen, dat ze de werking hebben van een complete roman of een avondvullende speelfilm. Zonder veel omhaal van woorden weet de schrijver een interessant, samenhangend en gedetailleerd toekomstvisioen op te roepen.’
Marijn van der Jagt, kunstjournalist en recensent VN Thrillergids