Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Two distinctive views emerge concerning the presumed battle between Lodge's creative and critical work. One holds that Lodge's fiction is antimodernist and therefore lags behind his criticism, which displays a theoretical interest in the modernist and - though to a lesser extent - in the postmodernist text. According to the opposite view, time and again there have been strong elements of modernism and postmodernism in Lodge's novels.
In order to bring together the two lines of Lodge's work, this study shall focus on some aspects in his fiction that are also discussed in his criticism. Given this interdependence, his declared interest in what he calls the 'art-and-reality novel' can be regarded as a major starting-point. The emphasis falls on various forms of interplay in the fields of literature, criticism and reality. Accordingly, it should be possible to apply Lodge the theorist to Lodge the novelist and thus bridge or at least explain the alleged division in his work.