Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This SpringerBrief presents the data- information-and-time (DIT) model that precisely clarifies the semantics behind the terms data, information and their relations to the passage of real time. According to the DIT model a data item is a symbol that appears as a pattern (e.g., visual, sound, gesture, or any bit pattern) in physical space. It is generated by a human or a machine in the current contextual situation and is linked to a concept in the human mind or a set of operations of a machine. An information item delivers the sense or the idea that a human mind extracts out of a given natural language proposition that contains meaningful data items. Since the given tangible, intangible and temporal context are part of the explanation of a data item, a change of context can have an effect on the meaning of data and the sense of a proposition. The DIT model provides a framework to show how the flow of time can change the truth-value of a proposition. This book compares our notions of data, information, and time in differing contexts: in human communication, in the operation of a computer system and in a biological system. In the final Section a few simple examples demonstrate how the lessons learned from the DIT-model can help to improve the design of a computer system.