Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this 1978 book, it is Dr Kirkpatrick's contention that critics have yet to present a satisfactory account of Dante's originality in the Paradiso. We shall best appreciate the Paradiso, he argues, if we recognise that poetry can not only dramatise thought, but also offer a thorough analysis of religious and philosophical belief. Considering Dante's own discussions of poetry and language in the Convivio and De Vulgari Eloquentia, Dr Kirkpatrick claims that, for Dante, direct and careful statement is itself a special responsibility of the poet. This attitude is shown in detail to conflict with a view that critics continue to derive from T. S. Eliot and from theoreticians such as Croce and Terracini, whereby poetic language is allowed only an expressive and imaginative function. Dr Kirkpatrick demonstrates how in practice Dante's adoption of analytical language influences the organisation of his poem and his handling of word and image.