Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book represents a major re-assessment of Dante's Inferno, and of the place which the Inferno occupies in the plan of the whole Commedia. On evidence drawn also from the Paradiso and Purgatorio, Dr Kirkpatrick argues that Dante's thinking and poetry are subject to far greater internal tension than is commonly supposed. He then proceeds to analyse each of the thirty-four cantos of the Inferno, and to relate each canto in turn to its thematic and narrative context. Throughout, Dr Kirkpatrick is particularly concerned with features of language and structure which scholars have tended to overlook in emphasising the philosophical character of Dante's poetry. And while he chooses, for the sake of clarity, to write in the accessible language of interpretative criticism, he continually stresses the extent to which advances in modern critical practice may usefully be brought to bear upon Dante's writing.