Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The visual arts offer refreshing and novel resources through which to understand the representation, power, ideology and critique of law. This vibrantly interdisciplinary book brings the burgeoning field to a new maturity through extended close readings of major works by artists from Pieter Bruegel and Gustav Klimt to Gordon Bennett and Rafael Cauduro. At each point, the author puts these works of art into a complex dance with legal and social history, and with recent developments in legal and art theory. Manderson uses the idea of time and temporality as a focal point through which to explore how the work of art engages with and constitutes law and human lives. In the symmetries and asymmetries caused by the vibrating harmonic resonances of these triple forces - time, law, art - lies a way of not only understanding the world, but also transforming it.