Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
William Blake's work presents a stern challenge to historical criticism. Jon Mee's new study meets that challenge by investigating contexts outside the domain of standard literary histories. He traces the distinctive rhetoric of the illuminated books to the French Revolution controversy of the 1790s and Blake's fusion of the diverse currents of radicalism abroad in that decade. Dangerous Enthusiasm presents a more comprehensively politicized picture of Blake than any previous study. It is supported by a wealth of original research which will be of interest to historians and literary critics alike. Blake emerges from these pages as a "bricoleur" who fused the language of London's popular dissenting culture with the more skeptical radicalism of the Enlightenment. His prophetic books are shown to be less the expressions of isolated genius than the products of a complex response to the cultural politics of his contemporaries.