Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Daisy Petals and Mushroom Clouds

Lbj, Barry Goldwater, and the AD That Changed American Politics

Robert Mann
Hardcover | Engels | Voices of the South
€ 48,45
+ 96 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Prijzen

  • PROSE (Media/Cultural Studies) 2011
    Geprezen

Omschrijving

The grainy black-and-white television ad shows a young girl in a flower-filled meadow, holding a daisy and plucking its petals, which she counts one by one. As the camera slowly zooms in on her eye, a man's solemn countdown replaces hers. At zero the little girl's eye is engulfed by an atomic mushroom cloud. As the inferno roils in the background, President Lyndon B. Johnson's voice intones, "These are the stakes -- to make a world in which all of God's children can live, or to go into the dark. We must either love each other, or we must die."
In this thought-provoking and highly readable book, Robert Mann provides a concise, engaging study of the "Daisy Girl" ad, widely acknowledged as the most important and memorable political ad in American history. Commissioned by Johnson's campaign and aired only once during Johnson's 1964 presidential contest against Barry Goldwater, it remains an iconic piece of electoral propaganda, intertwining cold war fears of nuclear annihilation with the increasingly savvy world of media and advertising. Mann presents a nuanced view of how Johnson's campaign successfully cast Barry Goldwater as a radical too dangerous to control the nation's nuclear arsenal, a depiction that sparked immediate controversy across the United States.
Repeatedly analyzed in countless books and articles, the spot purportedly destroyed Goldwater's presidential campaign. Although that degree of impact on the Goldwater campaign is debatable, what is certain is that the ad ushered in a new era of political advertising using emotional appeals as a routine aspect of campaign strategy.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
216
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780807142936
Verschijningsdatum:
7/11/2011
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Afmetingen:
146 mm x 221 mm
Gewicht:
408 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 96 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.