Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Wetenschap
  4. Dada and Photomontage Across Borders

Dada and Photomontage Across Borders

Volume 36

Anson Rabinbach, David Bathrick, Andreas Huyssen
Paperback | Engels
€ 21,45
+ 42 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This special issue of New German Critique explores the art of Dada and photomontage in transnational contexts. Dadaism, an art movement cultivated during World War I, questioned traditional aesthetics and eventually led to the formation of surrealism. Focusing on Dada's achievements in building a network of artists in Europe and America, this issue examines photomontage as an integral part of the movement, as well as its relationship to mass media, photography, propaganda, constructivism, and left-wing politics in the Soviet Union and western Europe during the 1920s and 1930s.

The central figure of the issue is John Heartfield, a Dadaist who influenced much of the art world in Europe after World War I. The collection investigates Heartfield's lesser-known early work with cinema in the service of the German High Command. Believing that photographic cinema was akin to war propaganda, Heartfield rejected live-action war footage in favor of American cinematic animation to promote an honest discussion about the horror and realities of war. One essay explores Heartfield's photomontages while turning to film theory as a way of interpreting the politics of his work, demonstrating how his photomontages retain the organic and traditional nature of photography even as they produce cognitive dissonance and satire. Another essay on Heartfield's role in Soviet discussions of the 1930s offers fascinating insights based on new archival research. The issue also looks at the relationship between Heartfield and the illustrated German magazine Arbeiter-Illustrierte-Zeitung and how that magazine influenced photomontage across Europe.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
252
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780822367222
Verschijningsdatum:
1/10/2009
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 226 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 42 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.