Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Curricular Landscapes, Democratic Vistas

Transformative Leadership in Higher Education

William G Tierney
Hardcover | Engels
€ 127,45
+ 254 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

William G. Tierney offers a different way of thinking about the curriculum in post-secondary curriculum than is customary. Through an in-depth analysis of seven ethnographic case studies, the author demonstrates how the curriculum itself is a cultural product which institutions of higher education construct socially. The manner in which the individual institution defines its curriculum, Tierney argues, commits it to certain philosophical and ideological choices, whether these are overtly recognized or not. It is the result of a year's research that included over 250 interviews at seven colleges in universities throughout the U.S. The volume concludes with recommendations administrators and faculty may employ in the effort to advance democracy in their colleges and universities.

Organized around the theme of institutional curricula acting as a critical agent for preparing students to participate in the democratic sphere, the book begins by providing a conceptual map for the chapters which follow. Both curricular and cultural theories are reviewed and discussed. The next two sections explore the archaeology of the curriculum at the seven institutions under study. After examining the ways in which participants at the seven colleges and universities view different curricular concepts, the author illustrates how the individuals view one another's actions about the curriculum. As he demonstrates, the curriculum often becomes contested terrain because of the cultural constructions different groups develop about one another and toward the curriculum. Finally, the author offers an interpretation and analysis of the different curricula of the seven institutions, concluding with a discussion of how organizational participants might assume the roles of transformative leaders who create new curricular paths and directions for their organizations.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
191
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780275933715
Verschijningsdatum:
26/09/1989
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
371 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 254 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.