Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Given the high incidence of mortality attributable to diseases often preventable through behavioural change, it is important that models of behaviour change and intervention be continually evaluated. As such, the Trans- theoretical Model (TTM) of behaviour change is reviewed within this book. There is much empirical support for the TTM; however, several critiques are noted. As a model for intervention, the TTM appears inadequate when applied to younger populations. Cognitive development is proposed to account for this age discrepancy. One such construct, adolescent egocentrism (i.e., the imaginary audience and the personal fable) is explored in relation to both unhealthy behaviour participation and change. It appears plausible that the cognitive distortions associated with this construct could affect individuals utilisation of those cognitive processes of change stated within the TTM as being necessary for successful behaviour change. Whilst providing some explanatory value when integrated with the TTM, conceptual limitations pertaining to adolescent egocentrism precludes comprehensive theoretical implications.