Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Cultural Hegemony in the United States

Lee Artz, Bren A Murphy
Hardcover | Engels | Feminist Perspective on Communication | nr. 7
€ 300,95
+ 601 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Popular usage equates hegemony with dominance-a meaning far from Antonio Gramsci′s original concept where hegemony appears as a contested culture that meets the minimum needs of the majority while serving the interests of the dominant class.

This text is the first to present cultural hegemony in its original form-as a process of consent, resistance, and coercion. Hegemony is illustrated with examples from American history and contemporary culture, including practices that represent race, gender, and class in everyday life.

U.S. cultural hegemony depends in part on how well media, government, and other dominant institutions popularize beliefs and organize practices that promote individualism and consumerism. Corporate dominance and market values reign only through the consent of the majority, which, for the time being - finds material, political, and cultural benefit from existing social relations. As deep social contradictions undermine brittle hegemonic relations, the subordinate majority - including blacks, women, and workers will seek a new cultural hegemony that overcomes race, gender, and class inequality.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
352
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 7

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780803945029
Verschijningsdatum:
23/06/2000
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
162 mm x 222 mm
Gewicht:
458 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 601 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.