Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is the first book to examine whether France's ongoing defence of the cultural exception as a means to maintain cultural policies and defend cultural diversity is justifiable in the digital age. It questions whether the arrival of new players such as Apple and Netflix makes defence impossible, and whether an explosion in the number of films available makes policies for cultural promotion increasingly unnecessary. The book takes a critical look at French film policy to establish whether it promotes cultural diversity across cinema and video on demand and the implications for ongoing defence of the cultural exception. Sarah Walkley ultimately makes the case for a more disciplined approach to discussion of the cultural exception and cultural diversity in France supporting ideological arguments about competition, freedom of expression, consumer choice and national identity with concrete evidence of the success of French policies in countering US film market dominance.