Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La concepción poética esencial de Luis Alberto de Cuenca ha permanecido inalterable a lo largo del tiempo: cultura, retórica y distanciamiento sentimental son los rasgos constitutivos que definen su poesía. Sin renunciar a estos principios fundamentales, el poeta ha evolucionado a lo largo del tiempo acercándose a las diversas poéticas generacionales que marcaron el discurrir de la lírica española del último tercio del siglo XX: la novísima en sus inicios; la realista o figurativa a partir de los años ochenta. Su poesía, como él mismo ha afirmado, es hija de su tiempo y en ella se reflejan esos cambios de estética dominante en el panorama poético español. Si la poesía figurativa parecer ser el reverso de la poética novísima, en el caso de Cuenca su evolución resulta coherente; y en su obra, sobre todo a partir de El hacha y la rosa (1993), se percibe un propósito implícito de enlazar ambas estéticas generacionales.