Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The rapidly expanding use of very low temperatures in research and high technology during the last several decades and the concurrent high degree of activity in cryogenic engineering have mutually supported each other, each improvement in refrigeration technique making possible wider oppor- tunities for research and each new scientific discovery creating a need for a refrigerator with special features. In this book, Professor Walker has provided us with an excellent exposition of the achievements of this period, the fundamental principles involved, and a critical examination of the many different cryogenic systems which have led to a new era of low-level refrigeration. I feel fortunate to have had a part in the developments discussed in this book. During the early 1930s I constructed several rotary engines using leather vanes. Their performance was not good, but I was able to liquefy air. I had been impressed by the usefulness of leather cups in tire pumps and in Claude-type engines for air liquefaction. I was trying to find a way to avoid that part of the friction generated by a leather cup as a result of the radial force of the working gas on the cylindrical part of the cup. During the 1950s I built two efficient helium liquefiers in which essentially leather pistons were used.