Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce volume regroupe les seules publications connues de Drasta Houël, pseudonyme de Marie Philomène Julie Simplice Hurard (1868-1949) : un recueil de vers de 1916 (dont des poèmes non versifiés en langue créole) étonnants par leur forme, et un roman de 1925 qui est un portrait sans concession de la société martiniquaise à un moment-clé de son histoire, à la veille de l'abolition de l'esclavage. L'auteure a pu observer de près les communautés békée et sang-mêlé autour d'elle, mais aussi les Noirs, amenés de gré ou, plus souvent, de force aux Antilles. Avec d'autres auteures mulâtresses publiant dans les années 20 - les soeurs Lacascade, les soeurs Nardal - dix ans avant l'avènement de la Négritude, n'est-on pas en droit de parler d'une « Mulâtritude » féminine ?