Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Geld & Financiën
  5. Crowdfunding with Enhanced Reputation Monitoring Mechanism (Fame)

Crowdfunding with Enhanced Reputation Monitoring Mechanism (Fame)

Omid Torabi, Abbas Mirakhor
€ 116,45
+ 232 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Crowdfunding is increasingly becoming a method of mobilizing project finance ventures, particularly in a sharing economy. Moreover, the element of risk sharing which is found in equity crowdfunding makes up the essence of Islamic finance. However, as with any type of risk-sharing contract, Islamic crowdfunding faces the problem of lack of trust and information asymmetry. The author employs a game theory approach to Islamic crowdfunding as a means to tackle the issue of information asymmetry through a "reputation mechanism" which is touted as one of the latest means of solving information asymmetry in web-based social networks. The primary objective of the reputation mechanism is to enable more efficient transactions in communities where cooperation is compromised by post-contractual opportunism or information asymmetry.

The game theory approach in this study involves two different games: "without Fame" and "with Fame", and it is proposed that a "with Fame" crowdfunding game produces better results. The reputational mechanism in this research was also designed specifically to eliminate any potential moral hazards and minimize information asymmetry. In this study, "Fame" refers to the credibility of every individual within the crowdfunding system. Fame is a form of systematic, measurable and computable (implicit and explicit) reputation, which allows other members of the crowdfunding social network to better learn about the individual and their credibility.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
160
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 3

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783110579987
Verschijningsdatum:
10/02/2020
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
173 mm x 244 mm
Gewicht:
544 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 232 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.