Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Kunst & Cultuur
  4. Muziek
  5. Populaire muziek
  6. Crowdfunding and Independence in Film and Music

Crowdfunding and Independence in Film and Music

Blanka Brzozowska, Patryk Galuszka
€ 67,95
+ 135 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book explores how independent film and music artists and labels use crowdfunding and where this use places crowdfunding in the contemporary system of cultural production. It complements an analysis of independence in film and music with the topic of crowdfunding as a firmly established form of financing cultural activity.

In the second half of the 20th century, the concept of artistic independence was vital to classifying and distinguishing artists, their works, and labels or publishers who released them. However, during the last three decades, this term has become increasingly blurred, and some commentators argue that independence is in crisis. Can crowdfunding be the answer to this crisis? Some believe that it is, whereas others argue otherwise, seeing crowdfunding instead as just the next manifestation of this crisis. This dilemma is a starting point for the analyses of the relationships between crowdfunding and artistic independence conducted in this book, and will be of great interest to people looking for a deeper understanding of crowdfunding, how it can influence artistic independence, and what it means for artists and audiences.

It will be a stimulating read for scholars and students with an interest in media and cultural studies, digital humanities, fandom, sociology, economics, business studies, and law, while also offering insights to artists and practitioners in the creative industries.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
118
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367714062
Verschijningsdatum:
11/05/2021
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
140 mm x 216 mm
Gewicht:
294 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 135 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.