Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Élaborant, en 1926, une théorie originale de l'activité humaine, Max Scheler s'attache à cerner le rôle joué par les données matérielles, mais aussi par les valeurs et les convictions qui orientent l'action des sujets agissants. La loi suprême de la sociologie qu'il est ainsi conduit à formuler exprime, à l'écart de tout réductionnisme, le type d'interaction qui relie ces divers ordres de facteurs. La sociologie de la connaissance s'en trouve libérée des carcans d'un matérialisme ou d'un économisme dont Scheler dénonce, contre l'héritage du marxisme, les méfaits les plus rituels. Cette tentative d'une autre sociologie de la connaissance ne cède pour autant à nul idéalisme extravagant qui nierait l'importance des facteurs matériels : simplement restitue-t-elle aux composantes intellectuelles et spirituelles de la vie sociale une dimension d'autonomie susceptible de les arracher aux périls d'une relativisation hyperbolique.