Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Critics Not Caretakers argues that the study of religion must be rethought as an ordinary aspect of social, historical existence, a stance that makes the scholar of religion a critic of cultural practices rather than a caretaker of religious tradition or a font of timeless wisdom. From a general introduction written for a wide audience and a theoretical essay that outlines the basis of an alternative, socio-rhetorical approach to studying religion, the book moves on to a series of dispatches from the theory wars, each of which uses the work of such writers as Karen Armstrong, Walter Burkert, and Benson Saler as a point of entry into wider theoretical issues of importance to the field's future. The author then examines the socio-political role of this brand of critical scholarship--a role that differs dramatically from the type of sympathetic caretaking generally associated with scholars of religion who feel compelled to "go public." Concluding the work is a consideration of how scholars as teachers can address issues of theory and critical thinking in the undergraduate classroom. Written with verve, Critics Not Caretakers provides a viable alternative for all those dissatisfied with the covertly political, liberal humanist approach that currently dominates the study of religion.