Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Critical Political Economy of the Media

An Introduction

Jonathan Hardy
Hardcover | Engels | Communication and Society
€ 182,45
+ 364 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

How the media are organised and funded is central to understanding their role in society. Critical Political Economy of the Media provides a clear, comprehensive and insightful introduction to the political economic analysis of contemporary media.

Jonathan Hardy undertakes a critical survey of political economy scholarship encompassing worldwide literature, issues and debates, and relationships with other academic approaches. He assesses different ways of making sense of media convergence and digitalisation, media power and influence, and transformations across communication markets. Many of the problems of the media that prompted critical political economy research remain salient, he argues, but the approach must continue to adapt to new conditions and challenges. Hardy advances the case for a revitalised critical media studies for the 21st century.

Topics covered include:

  • media ownership and financing
  • news and entertainment
  • convergence and the Internet
  • media globalisation
  • advertising and media
  • alternative media
  • media policy and regulation

Introducing key concepts and research, this book explains how political economy can assist students, researchers and citizens to investigate and address vital questions about the media today.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
246
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415544832
Verschijningsdatum:
13/06/2014
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Afmetingen:
162 mm x 242 mm
Gewicht:
508 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.