Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Critical Play

Radical Game Design

Mary Flanagan
Paperback | Engels | The MIT Press
€ 50,95
+ 101 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

An examination of subversive games like The Sims--games designed for political, aesthetic, and social critique.

For many players, games are entertainment, diversion, relaxation, fantasy. But what if certain games were something more than this, providing not only outlets for entertainment but a means for creative expression, instruments for conceptual thinking, or tools for social change? In Critical Play, artist and game designer Mary Flanagan examines alternative games--games that challenge the accepted norms embedded within the gaming industry--and argues that games designed by artists and activists are reshaping everyday game culture.

Flanagan provides a lively historical context for critical play through twentieth-century art movements, connecting subversive game design to subversive art: her examples of "playing house" include Dadaist puppet shows and The Sims. She looks at artists' alternative computer-based games and explores games for change, considering the way activist concerns--including worldwide poverty and AIDS--can be incorporated into game design.

Arguing that this kind of conscious practice--which now constitutes the avant-garde of the computer game medium--can inspire new working methods for designers, Flanagan offers a model for designing that will encourage the subversion of popular gaming tropes through new styles of game making, and proposes a theory of alternate game design that focuses on the reworking of contemporary popular game practices.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
362
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262518659
Verschijningsdatum:
8/02/2013
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
170 mm x 221 mm
Gewicht:
544 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 101 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.