Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Crevasse, Hong Kong-based writer Nicholas Wong's newest collection of poetry, which won the 2016 Lamda Literary Award, starts with an epigraph from Maurice Merleau-Ponty that notes the impossibility of observing one's own physical body and, therefore, the necessity of a "second," "unobservable" body from which to view one's own. The poems in Crevasse seek to uncover the thread connecting these mutually observed and observing bodies. Like Samuel Beckett and others before him, Wong has deliberately chosen to write in a non-native language--English, his second language after Cantonese. Freed from the assumptions and conventions of his mother tongue, Wong strips down, interrogates and ultimately reorients the fragmented complexities of the multiple communities he inhabits--queer, Asian, poet, reader, lover--in a collection of poems that exposes the gap between familiarity and the inevitable distance of the body.