Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Creativity Loops-Based Decision Making

A Systems Thinking Approach

Hassan Qudrat-Ullah
Hardcover | Engels
€ 42,45
+ 84 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book presents an innovative framework for enhancing creativity in decision-making by applying systems thinking principles and tools. It is based on the premise that creativity is not a fixed trait that some people have and others don't, but a skill that can be learned and improved with practice and guidance. The book also argues that decision-making is not a linear or mechanical process that can be reduced to simple rules or formulas, but a dynamic and creative process that requires holistic and systemic thinking.

The work also shows that systems thinking is not a complicated or abstract theory that only experts can use, but a practical and powerful tool that anyone can apply to understand and improve complex situations. The framework consists of six steps: problem identification, idea generation, idea selection, idea development, idea implementation, and monitoring and evaluating results and feedback.

Readers will learn to use the framework to solve complex problems and generate innovative ideas in any context and domain. Through the systematic integration of existing models into a unified framework, the book contributes to ongoing dialogues regarding effective decision-making processes. It critically evaluates prominent models like the Creative Problem-Solving Model, the Rational Decision Making Model, and the Intuitive Decision Making Model. Researchers seeking insights into incorporating creativity into decision-making will find this book to be a valuable scholarly resource.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
183
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783031702693
Verschijningsdatum:
16/10/2024
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
142 mm x 201 mm
Gewicht:
362 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 84 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.