Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the institutional history and disciplinary future of creative writing in the contemporary academy, looking well beyond the perennial questions 'can writing be taught?' and 'should writing be taught?'. Paul Dawson traces the emergence of creative writing alongside the new criticism in American universities; examines the writing workshop in relation to theories of creativity and literary criticism; and analyzes the evolution of creative writing pedagogy alongside and in response to the rise of 'theory' in America, England and Australia. Dawson argues that the discipline of creative writing developed as a series of pedagogic responses to the long-standing 'crisis' in literary studies. His polemical account provides a fresh perspective on the importance of creative writing to the emergence of the 'new humanities' and makes a major contribution to current debates about the role of the writer as public intellectual.