• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Marketing & Communicatie
  5. Communicatie
  6. Creative Metaphor, Evaluation, and Emotion in Conversations about Work

Creative Metaphor, Evaluation, and Emotion in Conversations about Work

Jeannette Littlemore, Sarah Turner, Penelope Tuck
€ 67,95
+ 135 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book explores the roles played by creative and conventional metaphor in expressing positive and negative evaluation within a particular workplace, drawing on interviews with 31 current and former employees of the British Civil Service.

Metaphor is often used to express evaluation but relatively few studies have investigated the ways in which metaphor is used to evaluate personal emotionally charged experiences. The volume explores how metaphor serves a predominantly evaluative function, with creatively used metaphors often more likely than conventional metaphors to perform an evaluative function, particularly when the evaluation is negative or ambiguous. The findings provide a deeper understanding of the relationship between evaluation, creativity, and metaphor. Examples, including military metaphors and family metaphors, show how creativity often comes through subverting the norms of use of a particular metaphor category, or altering the valence from its conventional use. The study elucidates the myriad ways in which people push at the boundaries of linguistic creativity in their efforts to describe the qualitative nature of their experiences.

Demonstrating how metaphor can be a powerful tool for the nuanced expression of complex and ambiguous evaluation, this book will appeal to researchers interested in better understanding metaphor, creativity, evaluation, and workplace cultures.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
66
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781032199788
Verschijningsdatum:
6/09/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
138 mm x 216 mm
Gewicht:
719 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 135 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.