Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How do mathematicians approach a problem, explore the possibilities, and develop an understanding of a whole area around it? The issue is not simply about obtaining 'the answer'; rather, Beardon explains that a mathematical problem is just one of many related ones that should be simultaneously investigated and discussed at various levels, and that understanding this is a crucial step in becoming a creative mathematician. The book begins with some good advice about procedure, presentation, and organization that will benefit every mathematician, budding, teaching or practiced. In the rest of the book, Beardon presents a series of simple problems, then, through discussion, consideration of special cases, computer experiments, and so on, the reader is taken through these same problems, but at an increasing level of sophistication and generality. Mathematics is rarely a closed book, and seemingly innocent problems, when examined and explored, can lead to results of significance.