Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Creative License

The Law and Culture of Digital Sampling

Kembrew McLeod
Paperback | Engels
€ 42,95
+ 85 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

How did the Depression-era folk-song collector Alan Lomax end up with a songwriting credit on Jay-Z's song "Takeover"? Why doesn't Clyde Stubblefield, the primary drummer on James Brown recordings from the late 1960s such as "Funky Drummer" and "Cold Sweat," get paid for other musicians' frequent use of the beats he performed on those songs? The music industry's approach to digital sampling-the act of incorporating snippets of existing recordings into new ones-holds the answers. Exploring the complexities and contradictions in how samples are licensed, Kembrew McLeod and Peter DiCola interviewed more than 100 musicians, managers, lawyers, industry professionals, journalists, and scholars. Based on those interviews, Creative License puts digital sampling into historical, cultural, and legal context. It describes hip-hop during its sample-heavy golden age in the 1980s and early 1990s, the lawsuits that shaped U.S. copyright law on sampling, and the labyrinthine licensing process that musicians must now navigate. The authors argue that the current system for licensing samples is inefficient and limits creativity. For instance, by estimating the present-day licensing fees for the Beastie Boys' Paul's Boutique (1989) and Public Enemy's Fear of a Black Planet (1990), two albums from hip-hop's golden age, the authors show that neither album could be released commercially today. Observing that the same dynamics that create problems for remixers now reverberate throughout all culture industries, the authors conclude by examining ideas for reform.

Interviewees include David Byrne, Cee Lo Green, George Clinton, De La Soul, DJ Premier, DJ Qbert, Eclectic Method, El-P, Girl Talk, Matmos, Mix Master Mike, Negativland, Public Enemy, RZA, Clyde Stubblefield, T.S. Monk.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
336
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780822348757
Verschijningsdatum:
3/03/2011
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 213 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 85 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.