Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Management & Bedrijfskunde
  5. Creating Value Through Skill-Based Strategy and Entrepreneurial Leadership

Creating Value Through Skill-Based Strategy and Entrepreneurial Leadership

€ 310,95
+ 621 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The fields of entrepreneurship and strategic management deal with the fundamental processes and forces that affect the start-up, prosperity, and survival of organizations. In both fields it is argued that a company's potential long-run performance is determined by the degree to which it can develop and maintain a 'fit' between its skills and resources and environmental demands. Through the use of rigorous, in-depth case studies, this book takes a comprehensive look at the process by which leaders, as entrepreneurs and strategists, attempt to build and craft the skill-bases of their firms to best create long-term value for their customers. Part one examines the foundations of resource-based approaches to management and strategic thinking, and presents a detailed process-typology of organizational resources that serves as a basis for understanding how resources can be leveraged into sustainable strategic advantage. Part two presents the case histories of four very different firms, including a high-tech chemicals research company, a custom cabinet manufacturer, a large corporate industrial engineering firm, and a craft-oriented surgical instrument maker. Each case provides a unique setting from which insights into the value creation process are presented. Part three compares and contrasts the insights discussed in the case analysis, and integrates the findings into a 'practitioner-based' model of value creation. This model is then further integrated with current academic theory, and a more formal theory of the value creation process is presented. In part four, issues such as the 'skill life-cycle', the relationship between technology and human skill development, and leadership styles and processes are discussed. The implications of the research are presented with respect to the practice of entrepreneurship and strategic thinking, to future research and theory in those fields, and to policy choices for government and private leaders.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
372
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 8

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780080434445
Verschijningsdatum:
17/12/1999
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
693 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 621 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.