Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
The fields of entrepreneurship and strategic management deal with the fundamental processes and forces that affect the start-up, prosperity, and survival of organizations. In both fields it is argued that a company's potential long-run performance is determined by the degree to which it can develop and maintain a 'fit' between its skills and resources and environmental demands. Through the use of rigorous, in-depth case studies, this book takes a comprehensive look at the process by which leaders, as entrepreneurs and strategists, attempt to build and craft the skill-bases of their firms to best create long-term value for their customers. Part one examines the foundations of resource-based approaches to management and strategic thinking, and presents a detailed process-typology of organizational resources that serves as a basis for understanding how resources can be leveraged into sustainable strategic advantage. Part two presents the case histories of four very different firms, including a high-tech chemicals research company, a custom cabinet manufacturer, a large corporate industrial engineering firm, and a craft-oriented surgical instrument maker. Each case provides a unique setting from which insights into the value creation process are presented. Part three compares and contrasts the insights discussed in the case analysis, and integrates the findings into a 'practitioner-based' model of value creation. This model is then further integrated with current academic theory, and a more formal theory of the value creation process is presented. In part four, issues such as the 'skill life-cycle', the relationship between technology and human skill development, and leadership styles and processes are discussed. The implications of the research are presented with respect to the practice of entrepreneurship and strategic thinking, to future research and theory in those fields, and to policy choices for government and private leaders.