• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Creating Multi-Objective Value Functions from Non-Independent Values

Creating Multi-Objective Value Functions from Non-Independent Values

Christopher D Richards
Paperback | Engels
€ 54,45
+ 108 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Decisions are made every day and by everyone. As these decisions become more important, involve higher costs and affect a broader group of stakeholders it becomes essential to establish a more rigorous strategy than simply intuition or "going with your gut". In the past several decades, the concept of Value Focused Thinking (VFT) has gained much acclaim in assisting Decision Makers (DMs) in this very effort. By identifying and organizing what a DM values VFT is able to decompose the original problem and create a mathematical model to score and rank alternatives to be chosen. But what if the decision should not be completely decomposed? What if there are factors that are inextricably linked rather than independent? In the past several years, Improvised Explosive Devices (IEDs) have quickly become the number one killer of American troops overseas. To this end the Joint IED Defeat Organization worked to create a VFT model to solicit and grade countermeasure proposals as candidates for funding. While much time and care was put into soliciting a valid VFT hierarchy from the appropriate DM, it does not represent the only option. With JIEDDO as an example this paper examines a strategy to better reflect a DM's combined values in a way which is understandable to the DM and maintains a level of mathematical rigor.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
104
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781288307661
Verschijningsdatum:
16/11/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
189 mm x 246 mm
Gewicht:
199 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 108 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.