Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study introduces a new international marketing concept: the country of export destination effect (COED) at a consumer level. The results of this study show that the COED influences domestic consumers' quality evaluation, preference, and purchase intention regarding a product manufactured domestically, but available both domestically and internationally. Specifically, consumers' product knowledge negatively moderates the COED effect on the quality evaluation of the car and mahogany furniture. This finding is similar to the halo effect in the country of origin (COO) literature. In addition, different export destinations have different effects on consumers' preference and purchase intention. In contrast to studies in the COO literature, this research demonstrates that nationalism and internationalism are positively related to the intention to purchase an exported product. Patriotism, however, is negatively related to the consumer's intention to purchase an exported product.