Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Corporate Social Responsibility in a Globalizing World

Corporate Social Responsibility in a Globalizing World

Hardcover | Engels | Business and Public Policy
€ 167,95
+ 335 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Why do corporations increasingly engage in good deeds that do not immediately help their bottom line, and what are the consequences of these activities? This volume examines these questions by drawing on historical documents, interviews, qualitative case comparison, fieldwork, multiple regression, time-series analysis and multidimensional scaling, among others. Informed by neoinstitutionalism and political economy approaches, the authors examine how global and local dimensions of contemporary corporate social responsibility (CSR) intersect with each other. Their rigorous empirical analyses produce insights into the historical roots of suspicions concerning cross-societal economic actors, why and how global CSR frameworks evolved into current forms, how conceptions of CSR vary across societies, what motivates corporations to participate in CSR frameworks, what impacts such participation might have on corporate reputation and actual practices, whether CSR activities shield corporations from targeting by boycott campaigns or invite more criticism, and what alternative responses corporations might have to buying into CSR principles.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
512
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781107098596
Verschijningsdatum:
16/04/2015
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
848 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 335 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.