Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Corneille and Racine may seem like marble monuments of an unchanging typical classicism. Mr Pocock is concerned to show that each of these great dramatists was a living writer, struggling to create developing forms and that the rules of neo-classical decorum were a strait-jacket to them. We can see in their writings a hesitation between poetic drama which creates its own forms from within and naturalistic drama which opts for truth to common life and a medium. In an interesting and comprehensive examination of the two authors, Mr Pocock shows the range of Coneille's achievement, and explains that a good seal which had been dismissed as decadence or incompetence was the result of his casting about for new forms. A section on Racine shows him opting for a deepening mode of drama which rejects naturalism and is implicitly subversive of neo-classical rules.