Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Siguiendo las líneas de relación que van del dreck a las constelaciones (y viceversa), la poética de José Kozer se sitúa, muy a menudo, en un doble sendero: en ella se verifica, libro a libro, tanto el trayecto del residuo a la reliquia como el que va en sentido contrario. Se trata, en todo caso, más que de una apuesta que reivindica una suerte de «salvación a través de los residuos», de una apuesta ética (y religiosa) un poco más radical. Y es que, siguiendo los vaivenes entre disgregación y multiplicidad, y entregado a una intensificación sensorial casi mística («entre los pinos/ rodenos quizás /escuchando la/ circulación de/ la resina»), el poeta registra las capilarizadas geografías de su propia lengua, al tiempo que da cuenta de las intermitentes superposiciones y convergencias entre deshacimiento e identidad («Yo ya no soy yo llegué a casa»); convergencias en las que se afirman, en su cotidiano esplendor, la vida y la muerte que hay en las palabras.Michel Mendoza