Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Tradewind was one of the largest operational flying boats ever built. The 124,000 lb. XP5Y-1 was ordered in August 1946 and was to be powered by four Allison XT-40 six-bladed, counter-rotating turbo-prop engines. The aircraft utilized the latest hull design concepts which produced a long and sleek looking aircraft. Due to engine development problems, the first flight was delayed to April 18, 1950. Besides the XP5Y-1, six R3Y-1 and five R3Y-2 transport aircraft were built. The first six aircraft had side cargo doors while the last five were built as bow-loaders. The bow-loaders increased the personnel load from 80 to 103 in the troop transport mode, and as an air ambulance, the litters were increased from 72 with 8 attendants to 92 with 12 attendants. The loading deck area was 88 feet long and 9 feet wide. The aircraft were primarily used on the Alameda to Hawaii run in 1956 were converted into aerial tankers with four drogue and reel assemblies. The aircraft were operated until April 16, 1958.