Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book engages with a widespread contemporary dilemma--how do we do theology in a context where the cultures of the people are oral and not literate? The nations of the South Pacific, from their missionary beginnings, inherited an approach to theology that was dominated by Western cultural categories. The global movement of contextualization began to impact upon Pacific churches in the 1960s, and challenged this inherited approach. Significant changes have resulted, but the dilemma has remained. The dominant approach is still one that is defined by and better suited to literate cultures. The consequence is that theology remains an alien enterprise, distant from the life of the local churches, and distant from the hearts and minds of the indigenous people. In facing the dilemma, this book exposes the fundamental differences between primary oral cultures and primary literate cultures, and identifies the key factors that lie at the heart of the theological problem. By addressing each of these in turn, the author then paves the way ahead. He offers a methodology for theology that is rooted within the oral cultural context of the South Pacific . . . and potentially in any context where oral cultures are the norm. The consequences for theology and for theological education are profound.