Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Fifty years after Algerian independence, the legacy of France's Algerian past, and the ongoing complexities of the Franco-Algerian relationship, remain a key preoccupation in both countries. A central role in shaping understanding of their shared past and present is played by visual culture. This study investigates how relations between France and Algeria have been represented and contested through visual means since the outbreak of the Algerian War in 1954. It probes the contours of colonial and postcolonial visual culture in both countries, highlighting the important roles played by still and moving images when Franco-Algerian relations are imagined. Analysing a wide range of images made on both sides of the Mediterranean - from colonial picture postcards of French Algeria to contemporary representations of postcolonial Algiers - this new book is the first to trace the circulation of, and connections between, a diverse range of images and media within this field of visual culture. It shows how the visual representation of Franco-Algerian links informs our understanding both of the lived experience of postcoloniality within Europe and the Maghreb, and of wider contemporary geopolitics.