Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Is a person sitting next to a grave of a loved one, talking to the deceased person, engaging in a religious act? Many traditional definitions of religion would probably say no. However, the research that forms the basis of this book suggests that such activity is very widespread in contemporary Britain and the author aims to argue that it is probably much more typical of a fundamental religious act than much of what happens in churches, synagogues or mosques. Beginning with the definitions of religion provided by a number of anthropologists and sociologists this book claims that the large majority of these definitions have been influenced by Christian thinking, so leading to definitions that stress the systematic nature of religion, the importance of the transcendental and the transformative activity of religion. Through a detailed exploration of a number of ethnographic studies of religious activity in various parts of England, these aspects of traditional definitions are challenged. Martin Stringer argues, borrowing Durkheim's language, that the most elementary form of religious life in many Western societies today, and by implication in many other societies around the world, is situational, mundane and concerned with helping people to cope with their day to day lives.