Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The last 20 years have witnessed an unprecedented flourishing of cultural expression in Scotland, regarded by some as a response to a growing sense of political disenfranchisement. Contemporary Scottish Fictions explores some of the major figures, works, themes and aesthetics of this cultural renaissance in the high-profile areas of film, television drama and the novel. The first half of the book focuses on the aesthetic response to the political, economic and social transformations of the '80s and '90s; from the impotent howl of the Scottish 'hard man', through the innovations of Alasdair Gray and James Kelman in literature, Bill Forsyth in cinema and John Byrne in television drama; to the much-needed engagement with female experience and subjectivity and with the new realities of Scottish post-industrial society. The second half examines high-profile generic trends such as Gothic and Detective fiction and interrogates recurring themes in Scottish film and literature such as the figure of the Child and the Travelling Scot. A wide range of novelists are discussed, including Ian Rankin, Janice Galloway, Andrew O'Hagan, Alan Spence, Candia McWilliam, Alan Warner, Iain Banks and Irvine Welsh. Filmmakers covered include Bill Douglas, Danny Boyle, Peter Mullan, Lynne Ramsay, David Mackenzie and non-Scottish directors such as Ken Loach and Lars von Trier.Features: *The first comparative study of contemporary Scottish film, television drama and the novel*The only serious consideration of the distinctive field of Scottish TV drama*Aimed at a wide readership of students and academics in Scottish Studies, Literary Studies, Film and TV Studies, as well as the general reader with an interest in contemporary Scottish culture.